Silnik Renault RS27

RS 27Pojemność: 2400 cc
Konstrukcja:
90° V8
Waga: 95 kg
Max Obr.: 18.000 obr / min
ECU: MES SECU
Paliwo: Total
Olej: Elf (TOTAL)
Akumulator: Renault F1 Team

Intensywne prace nad nowym silnikiem Renault trwały od końca sezonu 2010. Głównym celem inżynierów było pełne wykorzystanie dostępnego czasu i zasobów.
Silnik bolidu F1 jest homologowany, co oznacza, że dokonane w nim zmiany muszą być zatwierdzone przez FIA.
W sezonie 2010 jest ten sam limit ośmiu silników na kierowcę na 19 wyścigów (zamiast 17 w poprzednim sezonie), więc średnio silniki muszą zrobić więcej kilometrów. Ponadto, samochody będą szybsze w sezonie 2010 w porównaniu z 2009, więc cykl pracy silnika zostanie wydłużony.  Wreszcie, przepisy wyeliminowały tankowaniepodczas wyścigu co kładło nacisk na zmniejszenie zużycia paliwa.
W sezonie 2010 identyczne silniki będą dostarczane do Renault F1 Team i Red Bull Racing.