Bolid Renault R30

renault r30Wymiar z przodu: 1450 mm
Wymiar z tyłu: 1400 mm
Długość: 5050 mm
Wysokość: 950 mm
Szerokość: 1800 mm
Całkowita waga: 620 kg, z kierowcą, kamerą i balastem

Podwozie
Formowane z włókna węglowego i aluminium o strukturze plastra miodu, wyprodukowane przez Renault F1 Team i zaprojektowane dla maksymalnej wytrzymałości przy minimalnej masie. Standardowo zainstalowany silnik: RS27-2010 V8.

Zawieszenie przednie
Górne i dolne wahacze z włókna węglowego, sterujące wewnętrznym wahaczem poprzez system popychaczy, który jest połączony z zamontowanymi wewnątrz przedniej części konstrukcji skorupowej drążkiem skrętnym i amortyzatorem . Wiąże się to do baru skręcanie i jednostek amortyzator, które są zamontowane wewnątrz przedniej części nadwozie.

Zawieszenie tylne

Górne i dolne wahacze z włókna węglowego, sterujące zamontowanymi pionowo drążkami skrętnymi i amortyzatorami zamontowanymi poziomo na górnej części obudowy skrzyni biegów.

Przekładnia

Wykonana wykonana z włókna węglowego i tytanu 7-biegowa (+bieg wsteczny) półautomatyczna skrzynia biegów. Szybki, sekwencyjny system zmiany przełożeń "Quickshift".

Układ paliwowy

Wzmocniona kewlarem, gumowy zbiornik ATL.

Układ chłodzenia

Oddzielne chłodnice olejowe i wodne znajdujących się po bokach bolidu. Chłodzenie za pomocą przepływu powietrza z przodu samochodu.

Układ elektroniczny

Elektroniczny układ kontrolny MES-Microsoft Standard.

Układ hamulcowy

Tarcze i klocki z włókna węglowego (Hitco). Zaciski AP Racing.

Kokpit

Wyjmowane siedzenie z włókna węglowego dostosowane do budowy ciała kierowcy, pasy bezpieczeństwa OMP Racing z 6-punktową uprzężą, kierownica posiada wbudowane łopatki do zmiany biegów i sterowania sprzęgłem oraz regulacją płatu przedniego skrzydła.