Gruntownej przebudowie uległo przednie skrzydło bolidu. Teraz składa się aż z trzech elementów. Zespół BMW Sauber F1 Team poświęcił na jego zaprojektowanie wyjątkowo dużo czasu. Jeśli ten element będzie generował wyjątkowo dużą siłę docisku, samochód będzie idealnie zbalansowany.
Sekcje boczne przeszły niewielkie zmiany kształtu i wielkości w celu dalszego polepszenia chłodzenia.
Zmniejszenie wymiarów pokrywy silnika ma poprawić wydajność tylnej części bolidu. Wywietrzniki chłodzącego powietrza oraz kominy zostały zoptymalizowane w celu zniwelowania wszelkich zaburzeń osiągów w ekstremalnych warunkach wyścigu.
Dodano także słony felg (stałe w przednich kołach i ruchome na tylnych). Ich zadaniem jest poprawienie chłodzenia hamulców i usprawnienie przepływu powietrza wokół opon.
Rok konstrukcji: 2008
Długość nadwozia: 4600
Szerokość nadwozia: 1800
Wysokość nadwozia: 1000
Rozstaw osi: 3130
Wymiar z przodu: 1470
Wymiar z tyłu: 1410
Główny projektant: Willy Rampf
Zmiana biegów: półautomatyczna podłużnie zamontowana 7-biegowa skrzynia biegów (Sauber)
Hamulce: 6-tłokowe szczęki (Brembo), tarcze i podkładki z włókna węglowego (Brembo, Carbone Industrie)
Sprzęgło: z włókna węglowego (AP)